lauantai 26. maaliskuuta 2016

Uusi nimi, uusi ulkoasu, sama bloggaaja

Tervehdys, pitkästä aikaa. Nyt ei ole pelästään kiireen vika, että postausväli oli reilu kolme kuukautta. Tuossa helmikuussa vanha vaiva teki paluun: minulle tuli taas välilevynpullistuma, ei tosin ihan niin mittava kun vuonna 2012, jolloin se piti leikata. Kivut yltyi kuitenkin todella nopeasti sietämättömiksi ja olinkin viikon verran kirurgisella vuodeosastolla, jossa minut magneettikuvattiin, todettiin ettei heti lähdetä leikkuriin ja katsottiin oikea kipulääkitys. Sain hyvät hermokipulääkkeet ja nyt kivut onkin jo hyvin hallinnassa. Pystyn jo istumaan ilman että kipu yltyy liian kovaksi, joten korkea aika päivittää blogia.

Aloitetaanpa vaikka isoimmasta muutoksesta; blogin nimen muuttumisesta. En ole varmaan ikinä tuntenut nimimerkkiä Myrika ja blogin nimeä Myrikan Luutakomero omakseni. Kun sain idean lähteä kirjoittamaan blogia, minulla meni muutama päivä pelkän nimen pohtimisessa. En ole koskaan ollut hyvä keksimään nimimerkkejä ja nyt piti nimimerkin lisäksi keksiä blogillekin nimi. Niinpä päädyin väännökseen omasta nimestäni, joka ei koskaan kunnolla istunut omaan suuhuni ja blogin nimi syntyi siinä samalla. Olen koko bloggaushistoriani ajan halunnut vaihtaa nimimerkkini sekä blogin nimen, mutta pääni on koko ajan ollut yhtä tyhjä ideoista, kuin muutama vuosi sitten - ennen viime keskiviikkoa. Tärkeän näistä nimistä tekee se, etten keksinyt niitä itse, vaan sain ne jumalilta meditoidessani.
Blogin osoitekin muuttuu, vaikka alunperin en ajatellut sitä vaihta. Haluan päästä kokonaan eroon nimestä Myrika ja Myrikan Luutakomero, joten blogin uusi osoite tulee olemaan sateenlaulu.blogspot.fi

Ajattelin tehdä pienen vastauspostauksen kysymyksiin, joita multa kysellään hirvittävän usein joko täällä kommentoimalla tai facebookissa. Olen useaan otteeseen hämmästellyt miksi suurin osa mulle esitetyistä kysymyksistä liittyy loitsuihin tai magiaan...

Kirjoitatko itse loitsusi? Voitko antaa vinkkejä mistä kirjasta tai nettisivulta saisi toimiva loitsuja?

Kirjoitan itse loitsuni ja rituaalini. Inspiraatiota toki omille riiteilleni haen valmiista teksteistä. En osaa suositella yksittäistä kirjaa tai nettisivustoa, sillä luen inspiroivia tekstejä niin monista eri paikoista. Googlesta etsimällä valmiita tekstejä löytää ihan yksinkertaisilla hakusanoilla. Myös esimerkiksi erilaiset jumalrunot ja -lorut ovat hyviä inspiraationlähteitä. Jos kirjahyllystä löytyy wicca-aiheisia kirjoja, niin niistä saa parhaiten ideoita omiin teksteihin. Ennen kuin lähdet kirjoittamaan omat loitsut tai yleensäkään ”loitsimaan”, niin kehotan tutustumaan magian sääntöihin ja siihen, miten magia toimii. Saatan tulevaisuudessa tehdä postauksen, kuinka omia loitsuja kirjoitetaan.

Haluan tehdä taikoja, oppia taikomaan taikatemppuja. Voitko opettaa minua? Mitä kirjoja minun kannattaisi lukea?

Minä en taio tai tee taikatemppuja, eli en voi opettaa sinua. Jos haluat oppia taikatemppuja, niin sitä varten myydään taikuripakkauksia. Toki voit alottaa korttitempuista. Taikatemput on minulle vieraita, joten en voi auttaa sinua.

Voitko kertoa minulle kaiken mitä tiedät magiasta? Voitko kirjoittaa minulle kirjalistan, jotka minun kannattaisi lukea?


Ensinnäkin, minua yleensä ottaa aivan hirveästi päähän nämä kysymykset ”voitko opettaa minulle sen ja tuon”. Tuntuu ettei ihmiset enää jaksa opiskella itse mitään, vaan olettavat että kaikki tarjotaan hopetarjottimella valmiina. Tuntuu, ettei enää jakseta tai haluta nähdä itse lainkaan vaivaa. Toisekseen, kertoa kaiken mitä tiedän magiasta? Oikeasti? En viitsi tähän sen kummemmin vastata, kuin että en. 
Kirjalistat ovat kanssa vähän siinä ja siinä, että ärsyttääkö niiden pyytäminen vai ei. Toki voin antaa lukuvinkkejä, mistä on hyvä lähteä liikkeelle, mutta että ihan kirjalista… Siihen en lähde. En halua olla kenenkään opettaja, joka luettelee kirjat jotka lukea. Adlibriksessa on todella kattava kirjavalikoima, sieltä etsimällä löytyy varmasti paljon hyviä kirjoja. Google on myös kätevä, jos haluaa hakea tarkempaa tietoa jostain tietystä kirjasta. Suomeksi wiccakirjoja ei ole kuin pari hassua, joten sinun on osattava englantia jos halajat wicca- tai magia-aiheisia kirjoja lukea.

Kun olen lukenut suosittelemasi kirjan X, voinko jälleen olla yhteydessä jos sinä kertoisit minulle toisen kirjan, mitä lukea?

En halua olla kenenkään henkilökohtainen opettaja, joten suosittelen edelleen sitä Googlea ja Adlibrista. Etsivä löytää. :)

Voinko käyttää tekstejäsi blogissani?

Outo kysymys. Haluat käyttää minun tekstejä sinun blogissasi? Millä tavalla? Toki jos haluat jotain viitteitä liittää oman tekstisi joukkoon ja ilmoitat että kyseessä on minun tekstini, niin toki voit käyttää. Mutta jos haluat täyttää blogisi minun teksteilläni, niin sitten et voi, etkä saa. ;)

On myös muutaman kerran tullut pyyntöjä ja kyselyjä, että teenkö Tarot -tulkintoja sähköpostitse. Minä voin tällasia yrittää toki tehdä, mutta joskus ne vaan unohtuu, kun on niin paljon kaikkea muuta häsättävää. Tänään muistin, että jo aikoja aikoja sitten lupasin yhden tarot-tulkinnan lähettää sähköpostitse. Olen pahoillani etten sitä koskaan tehnyt. Jos joku Tarot-kortin noston itselleen haluaa, niin kannattaa ottaa yhteyttä Facebookin kautta. Sähköpostia katson niin harvoin, niin siellä olevat pyynnöt helposti unohtuu.

Vaikka minulle paljon tulee kysymyksiä magiasta, niin silti ehkä eniten yhteydenottoja on tullut ennelinnuista. Minusta on ihanaa, että jotkut kertovat omia kokemuksiaan oudosti käyttäytyvistä linnuista, sillä rakastan lintutarinoita ja niihin liittyviä uskomuksia. 
Monet myös kyselevät minulta, että mitä voisi tarkoittaa, kun näin linnun X tekevän pihallani niin ja noin. Tällaiset kyselyt on hankalia, sillä en tunne ihmisiä, jotka minua näillä kysymyksillä lähestyvät. Jos omalle kohdalleni kävisi jokin outo lintusattumus, saattaisin osata sen jollain tavoin tulkita/arvuutella, mutta vieraalle, jonka elämästä en tiedä mitään, se on hirvittävän hankalaa. Tosin joskus, kun on tullut viestejä, jossa kirjoittaja on kertonut, että joku läheinen on todella sairas ja nyt pihapiiriin ilmestyi oudosti käyttäytyvä X lintu ja kysellyt sen tarkoitusta, olen miettinyt pääni puhki mitä sellaiseen vastata. Lukuisa määrä linnuista kun tuppaa tuomaan viestiä kuolemasta… Mutta eihän ketään halua vastata vieraalle ihmiselle, että tämän kyseisen linnun on aikanaan uskottu tuovan viestiä kuolemasta; ehkä läheisesi kamppailu sairauden kanssa tulee päätökseen. Onneksi tällaisia kyselyjä ei ole hirveästi, enemmänkin on vain tarinoita linnuista lukijat jakaneet minulle. Kiitos siitä. :)

Jos jollain on mielessä kysymyksiä, niin voi kysyä joko täällä kommentoiden, tai facebookissa. Olen myös tekemässä uutta välilehteä, johon kerään näitä usein kysyttyjä kysymyksiä. Lukijat voivat sieltä ensin lueskella, löytyykö heidän kysymykseensä jo vastaus. Helpottaa itseäni, kun ei tarvitse samaan kysymykseen montaa kertaa vastata. 
Koitan saada keskeneräisiä postauksia julkaisuvalmiiksi hieman tiheämpään tahtiin nyt kun selkä alkaa olemaan kunnossa. Mukavaa alkanutta kevättä kaikille!



5 kommenttia:

  1. Uusi nimi on kovin kaunis~ Tykkäsin kyllä myös luutakomerosta :)
    Inspiroiduin pohtimaan itsekin syntyjä syviä oman blogini syntyhistorian takana kun eilen luin tästä yhden suosikkiblogini nimen muuttumisesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kävinkin lukemassa sen kirjoituksesi, oli ihana. :) Mun pitäs oppia aina jättään kommentti, kun oon käynyt lukemassa seuraamiani blogeja.

      Tykkäsin kyllä nimestä Luutakomero, mutta en tuntenut sitä omakseni. Myrika nimestä en pitänyt. Uudesta nimestä pidän juurikin sen vuoksi, miten sen sain. :)

      Poista
  2. Tuo ennelintujuttu on kyllä jännä. Itse en ole pahemmin saanut kyselyjä tai muutakaan siitä, mitä jonkin linnun käyttäytyminen mahtaa tarkoittaa (sitäkin enemmän kyllä muita lintukysymyksiä, kun kerran satun opintojen vuoksi ja muutenkin osaamaan lintuja erittäin paljon). Sen sijaan oon itse pähkinyt pääni puhki, mitä ihmettä linnut on yrittäneet mulle kertoa, kun jo puolisen vuotta varikset on käyttäytyneet vähän epätyypillisesti mun lähistöllä (niitä on paljon tavallista enemmän ja päästävät lähelle/hakeutuvat lähelle - ja se on oikeasti todella lähelle). Vielä en oo syytä keksinyt, mutta jotain ne selvästi yrittää mulle sanoa, kun kerran jatkavat samaa toimintaa edelleen :D

    Ja pakko sanoa, että tykkään kyllä tästä uudesta nimestä <3

    VastaaPoista
  3. Ihana blogin uusi nimi. Itselle tuli Röllin sadelaulut mieleen <3 Oon kyllä tykännyt ennelintu-teksteistäsi. Muutenkin on eläinmytologia alkanut kiehtomaan tosi paljon. Oon kyllä huomannut, miten jotkut kyselevät noin vaan "miten opin taikomaan?" "miten kirjoitan loitsun?" Blogiini ei ole tullut kysely viestejä, mutta välillä youtube-videoihini. Se on vähän hassua, koska YouTubessa on hulluna noituus ja wicca-kanavia ja ihmisiä, jotka jakelevat valmiita loitsuja ja Itse taas kirjoitan omat loitsuni tai improvisoin eikä se kokemukseni mukaan tuota tulosta jos vain lainaa muilta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nykyään ihmisillä ei tunnu olevan ollenkaan oma-alotteisuutta, vaan oletetaan että kaikki tarjotaan hopeavadilla... Nojaa, ehkä ihmiset joskus taas oppivat itse näkemään vaivaa haluamansa asian eteen. :)

      Poista

Jätäthän käynnistäsi muiston! :)