maanantai 20. heinäkuuta 2015

Witch´s photochallenge

Oon tähän kuvahaasteeseen tarttunut jo Instagramissa, mutta teen sen nyt vielä tänne suomeksi. Englannin kirjoittaminen ei suju multa niin luontevasti, että olisin onnistunut kertomaan kustakin aiheesta kaiken haluamani. Instagramin haasteessa multa puuttuu vielä kaksi viimeistä kuvaa, mutta julkaisen nekin tässä. :)

1. Alttari


Uudessa asunnossamme ei ole tilaa erillisen alttarin pystyttämiselle, mutta kokosin tuon pienen pyhätön meikki-/tietokonepöytäni kulmaan. Elän siinä toivossa, että ensi vuonna tähän aikaan olemme muuttaneet isompaan asuntoon, jossa mulla on oma pieni nurkkaus, johon pystyttää alttari.

2. Pentaakkeli


Tämä pentakoruni on vuosia, vuosia vanha, mutta jostain syystä en ole hommannut uutta. Monesti olen ihastellut kauniita hopeisia pentariipuksia nettikaupoissa, mutta en ole raaskinut ostaa uutta. Olen jollainlailla kiintynyt tähän "rihkamapentaani". Harvoin poistun kotoota ilman sitä.

3. Lempirituaaliväline


Tätä minun tartti jo hieman pohtiakin, sillä meni vuosia, ennen kuin opin käyttämään mitään välineitä. Alusta asti minulla on tosin ollut jonkinnäkönen pata ja valitsinkin tämän keraamisen padan suosikikseni. Poltan siinä niin suitsukkeita, kuin yrttejäkin sekä loitsutarpeita jotka pitää polttaa.

4. Selfie


Minä. Mitä sen kummempia siitä kertomaan. :D

5. Ennustusväline


Olen aina suhtautunut ennustamiseen hieman skeptisesti, enkä ole koskaan uskonut että kukaan tai mikään pystyy sinulle kertomaan mitä tuleman pitää. Tarotit antaa neuvoja ja kertoo vaihtoehtoja, ei suoranaisesti kerro, että "tapaat komean muukalaisen jonka nait, saat tusinan lapsia ja elät onnellisena elämäsi loppuun asti". Mutta tosiaan, Tarotit on oma suosikki "ennustusvälineeni" ja jokin aika sitten hommasin taas uuden pakan, tälläkertaa hieman perinteisemmän ja helpostitulkittavan.

6. Lempiloitsu tai -rituaali


Lempirituaalini tällähetkellä on meditaatiomatka Sisäiseen Temppeliini. Matkani alkaa aina vehreästä laaksosta, joka näyttää joka kerta erille. Myös Sisäinen Temppelini on vehreä.

7. Minkä polun valitsit ja miksi?


Miksi "valitsin" wiccan? Tuota kysymystä pohdin jokin aika sitten. En tykkää sanoa, että "valitsin" wiccan, sanon mieluummin, että löysin wiccan. Monet wiccat kuvailevat polkunsa löytämistä "kotiin saapumisena" ja sitä se oli minullakin. Wiccassa minua on aina puhutellut eniten henkilökohtaisen vastuun painottaminen, elämän kunnioittaminen ja se, että kaikki elämä on samanarvoista, sekä henkilökohtaisen jumalsuhteen luominen. Noituuspuoli oli minulle vuosikausia yhdentekevä ja keskityin aluksi vain tuohon uskontopuoleen. Olin reilusti yli kaksikymmentä, kun ensikerran harjoitin magiaa. Magia on vasta viime vuosina, kun voin sanoa ymmärtäväni sitä, noussut isoksi osaksi uskonnonharjoittamistani.

8. Luonto


Luonto on temppelini ja metsä kirkkoni.
Luonto hämmästyttää minut jatkuvasti kauneudellaan, eikä ole hetkeä, että en jaksaisi ihastella Äiti Maata kaikessa hänen koreudessaan.

9. Horoskooppisymboli


Olen kaksonen, vaikkakin muistutan luonteeltani melko vähän perinteistä kaksosta. Uskonkin, että minussa vaikuttaa enemmän nouseva merkkini, Rapu.

10. Lempiyrtti


Lempiyrttini on ehdottomasti laventeli. Laventeli on maagisilta ominaisuuksiltaan monikättöinen ja poltettaessa suitsukkeena hyväntuoksuinen.

11. Lempikivi


Kivet ei ole minun juttuni. Olen yrittänyt tutkia ja opiskella niitä, mutta jotenkin ne eivät vaan jaksa kiinnostaa niin paljon, että lähtisin keräilemään niitä sen kummemmin. Omistan muutaman peruskiven, kuten esimerkiksi ylläolevan sitriinin. Olen luvannut itselleni, että annan kiville vielä mahdollisuuden ja yritän jossain vaiheessa elämää uudelleen opiskella niitä.

12. Lempisuitsuke


Rakastan suitsukkeita ja poltankin niitä lähes päivittäin! Lempparini on ollut vuosia laventelisuitsuke, jota myydään Aurinkokaupassa. Tällähetkellä suitsukevarastoni on päässyt ikävästi tyhjenemään ja minulla on vain kolmea eri suitsuketta. Kaapissa minulla on muutamia yrttejä ja muita tarpeita, joista olisi tarkoitus tehdä omia suitsukesekoituksia.

13. Elementtisi


Horoskooppielementtini on ilma, mutta pienestä pitäen olen kokenut myös veden todella läheiseksi. Se, mitä vesi edustaa on enemmän minua, kuin se, mitä ilma edustaa. 

14. Rituaalikynttilät


Ostan rituaalikynttilöitä aina tarpeen mukaan. Käytän paljon tuikkukynttilöitä rituaaleissani ja panostan enemmän tuikkukippoihin. Jumalatarta edustaakin usein tuikkukynttilä, joka on tähden muotoisella tuikkutelineellä ja Jumalan kynttilä on auringon muotoisella alustalla. Loitsukynttilät minulla on erikseen. Tällähetkellä kynttilävarastoni on melko tyhjä.
Suunnitelmissa on jossain vaiheessa tehdä itse omat kynttilät.

15. Astraalivärit


Tätä kohtaa en ihan ymmärtänyt, että tarkoitetaanko tässä auran värejä, vai mitä... Jokatapauksessa, minulla ei ole varmaa tietoa aurani väreistä, mutta uskoisin siitä löytyvän useampia värejä. Rakastan lämpimiä sävyjä, kirkkaita ja tummia.

16. Kuu


Muutaman vuoden takainen Superkuu.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätäthän käynnistäsi muiston! :)