perjantai 11. tammikuuta 2013

30 päivän haaste

Ajattelinpa yrittää tarttua tälläiseen 30 päivän haasteeseen, koska moni näistä päiväaiheista vaikuttaa mielenkiintoiselta ja sellaiselta, mistä olisi kiva kirjoittaa. Tarkoituksena olisi joka päivä, kolmenkymmenen päivän ajan, tehdä yksi postaus aiheesta, joka sille päivälle kuuluu.
Tässä olisi päiväaiheet listattuna:

Pvä 1: Me, myself an I
Pvä 2: Vanhempani
Pvä 3: Sisarukseni
Pvä 4: Rakkauteni
Pvä 5: Harrastukseni
Pvä 6: Ystäväni
Pvä 7: Lempimusiikkini
Pvä 8: Uskomukseni
Pvä 9: Rakkauden määritelmä
Pvä 10: Mitä oli ylläni tänään?
Pvä 11: Laukkuni sisältö
Pvä 12: Tärkeimmät tavarani
Pvä 13: Mitä söin tänään?
Pvä 14: Missä asun?
Pvä 15: Lapsuuteni
Pvä 16: Unelmani
Pvä 17: Suosikki syntymäpäväni
Pvä 18: Lempimuistoni
Pvä 19: Lempijuomani ja -ruokani
Pvä 20: Suosikkipaikkani
Pvä 21: Jotain, mikä saa minut itkemään
Pvä 22: Jotain, mikä saa minut hyvälle tuulelle
Pvä 23: Pelkoni
Pvä 24: Mitä haluan tehdä ennen kuolemaa
Pvä 25:  Jos voisin toivoa jotain...
Pvä 26: Jotain, mitä kaipaan
Pvä 27: Jotain, mitä kadun
Pvä 28: Aamurutiinini
Pvä 29: Mitä kerään
Pvä 30: Tyylini

Tämä haaste on mielestäni syväluotaus siihen, kuka minä olen. Listassa on monia sellaisia aiheita, joita en malttaisi odottaa, että niitä pääsee pohtimaan ja muutama sellainenkin, jota mielelläni en jaa muiden kanssa. Saapi nähdä, jätänkö jonkun päivän väliin vai yritänkö jokaisesta päivästä saada jotain tekstiä syntymään...

Mutta aloitetaan nyt tuon ekan päivän kohdalta, jonka aiheena onkin minä, minä ja minä. :D Olenkin jo kertonut itsestäni tuolla Me, myself and I -välisivulla, joten laitanpa saman tekstin tähänkin:

Kuka minä olen? Olen Marika, synnyin Forssassa torstaina 23.5 1985 kello 8.39. Vuonna 1987 sain pikkuveljen.  
Vuoden 2011 syksystä asti olen asunut Tampereella. Ennen tänne muuttoani asuin Loimaalla, jonne muutin alkuvuonna 2009.
Toukokuussa 2011, kun silloinen koulutukseni loppui, asuin epävirallisesti Arin luona, joskus viikonloput vietimme minun kämpilläni Loimaalla. Koko kesän etsin asuntoa Tampereelta, mutta asuntoa ei löytynyt (olin tuolloin työtön) ja ajatus Arin pieneen kahdenkymmenen neliön yksiöön ison koiran kanssa muuttamisesta ei houkuttanut.
Kun sitten sain töitä loppukesästä oli pakko nöyrtyä ja muuttaa siihen pieneen koloon seinässä, jota vihasin jo heti ensisilmäyksellä. Syyskuussa tyhjennettiin mun Loimaan asuntoni ja olin virallisesti Tamperelainen.
En ollut ehtinyt asua Arin kanssa yhdessä vielä kahta viikkoakaan, kun TOASilta tuli tieto, että Lukonmäessä olisi meille vapaa kaksio. Olin onneni kukkuloilla; päästään pois siitä KAMALASTA pienestä "asunnosta". Ari ei lämmennyt ajatukselle, mutta tuli lopulta järkiinsä. Eihän kaksi ihmistä ja iso koira yksinkertaisesti voi asua 20 neliön asunnossa!
Lokakuun ensimmäisinä päivinä muutimme tähän nykyiseen asuntoon, muutin siis kahdesti noin kuukauden sisällä. ;)
Olen kasvanut pienessä kaupungissa, maaseudun rauhassa, joten olen välillä hukassa täällä kaupungin sykkeessä.

Olen luonteeltani perusiloinen ja huumorintajuinen (tosin huumorini on melkoisen huono, kovin moni ei pidä sellaisia asioita hauskana joita itse pidän) persoona. Olen kiinnostunut erilaisista muoti-ilmiöistä ja aina mielenkiinnolla seuraan, mikä on tulevien sesonkien uusin villitys. En sano, että kaikki trendivillitykset olisi omaan makuuni - jotkut muotivillitykset menee mielestäni välillä niin överiksi, että heikottaa. ;) Ennen suhtauduin melko kriittisesti muotivillityksiin, mutta etenkin vaatetusopintojen myötä on nuo alati muuttuvat muoti-ilmiöt alkaneet kiinnostamaan.
Äitini on aina sanonut, että olen vahva luonne, joka helposti tallaa heikommat allensa. Tämä pitää jossain määrin paikkansa, mutta joskus se olen minä, joka on tallottu maahan. Olen joissain asioissa todella sinisilmäinen, joka on kostautunut mulle moneen kertaan...
En pidä teeskentelystä, jonka vuoksi pyrin tilanteessa kuin tilanteessa olemaan oma itseni. En myöskään tykkää teeskennellä, että pidän henkilöstä, josta oikeasti en pidä. Tämä ei tarkoita, että olisin ilkeä heille, vaan yksinkertaisesati jätän tälläiset ihmiset noteeraamatta.
En voi sietää minkäänsortin mielistelyä, joten en itse harrasta moista.
Olen joskus ujo, varsinkin jos ympärillä on täysin vierasta porukkaa, mutta normaalisti olen melko äänekäs. En häpeä myöntää, että välillä nautin huomion keskipisteenä olemisesta.


Minulla on melkoisen pitkä pinna, mutta välillä olen todella tempperamenttinen. Kun menetän hermoni, osaan olla todella ilkeä ja häijy. Normaalisti pyrin tulemaan kaikkien kanssa toimeen enkä tietoisesti halua loukata ketään. Joskus tulee vastaan ihmisiä, joiden ajatusmaailma sotii niin vahvasti omaani vastaan, että sellaisen kanssa on lähes mahdoton tulla toimeen.

Yksi huono puoleni, joka mua itseäni ärsyttää suuresti, on se että jätän asiat usein kesken. Saatan innostua jostain uudesta asiasta täysillä, mutta nopeasti innostus haihtuu ja asia jää puolitiehen. En edes jaksa laskea, kuinka monta kertaa olen alottanut innoissani ompelemaan jotain uutta vaatetta ja jättänyt sen kesken. Tähän samaan asiaan liittyen, olen joskus liian hätäinen teoissani. Jos alotan jonkin prjojektin, en perehdy asiaan sen syvemmin vaan aloitan toteutuksen heti. Usein siinä käy niin, että hommat menee pieleen, koska en perehtynyt ja on aloitettava alusta - rauhallisemmin. Voi kuinka monet kerrat olen koulussakin saanut työn valmiiksi, mutta purkanut sen osiin, koska en ollut tyytyväinen hätäiseen lopputulokseen...

Rakastan miestäni ja koiraani, perhettäni ja ystäviäni. En tiedä missä olisin ilman lähimmäisiäni, he ovat olleet mulle uskomaton tukipilari.

Viihdyn ulkona luonnossa lähes yhtä hyvin kuin kotona. Rakastan luontoa ja kunnioitan sitä suuresti. Toivon kovin, että jokainen ihminen kunnioittaisi luontoa, eikä kohtelisi sitä niin kuin kohtelevat...

Musiikkimakuni on vuosien mittaa laajentunut hirveästi, vaikkakin pääpaino on edelleen metallissa ja goottirockissa. Välillä hieman hävettää myöntää, että Rihannan Umbrella on ärsyttävän hyvä kappale. :D Muuten en sitten tuon tyylistä musiikkia voikaan sietää. Tämänhetkisiä suosikkejani on muunmuassa Rob Zombie, Inkubus Sukkubus, Birthday Massacre, Autumn, Sex Pistols jne...

Olen juuri käynyt läpi "pienen" tyylinmuutoksen ja pyrin eroon tyystin mustasta tyylistäni. Olen pukeutun mustiin vaatteisiin noin 15 vuotta, joten on korkea aika uudistua.
Rakastan värejä! Olen aina rakastanut (noh, en ehkä teiniangstipahiksena), mutta olen ollut todella huono pukeutumaan värikkäästi. Rakastan boheemia mustalaistyyliä! En sano, ettenkä edelleen rakastaisia gootti-/rocktyyliä, mutta se  ei vaan tunnu enää omalta...






Siinäpä nyt oli jotain tietoa minusta. Enenpää en viitsi kirjoitella, koska tulevissa postauksissa selviää lisää. En halua toistaa itseäni. :D


9 kommenttia:

  1. ihana postaus, vaikutat kyllä todella mukavalta ja aidolta persoonalta jos näin voi sanoa!!!:)

    VastaaPoista
  2. - Oih! Vähän kiva haaste :D. Miekii lähen mukaan ehottomasti, mutta alotan helmikuussa. Ei viiti näin keskellä kuuta alottaa. Can´t wait! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun piti kanssa alunperin vasta ensi kuun alussa alottaa, mutta en malttant odottaa :D

      Poista
  3. Ai oho, asut tuossa melkein naapurissa. :D Itse asun tässä Kaukajärven puolella!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä lenkkeilen usein tuon koiruuden kanssa kaukajärvellä. :D Tästä finninmäeltä on nii helppo tehä lenkki kaukajärvelle ja takasin. :)

      Poista
    2. Joo näin on. :D Mun isä ja varaäitini asuvat juuri siinä sinun lähelläsi, kuten myös mummo ja vaari sekä tätini perheineen. xD Kaikki saman kadun varrella vieläpä. Itse asun tosiaan tässä lenkkipolkujen vierellä ja kävelen aina metsän läpi kouluaamuisin tuohon Hikivuoren puolelle bussin päättärille.

      Poista
  4. Ihana tuo (uusi?) banneri, ja voisinpa minäkin tämän haasteen pölläistä itselleni ajankuluksi :) Tällaisia on niin mukava lukea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tykkään kanssa tuosta bannerista. Sain nappastua niin kivoja kuvia eilen, niin niistä oli hyvä banneri väsätä. :)

      Poista

Jätäthän käynnistäsi muiston! :)